Stanowisko ds. .Dostępności i Kontroli Zarządczej
- Koordynacja przyjętego w Starostwie i powiatowych jednostkach organizacyjnych procesu kontroli zarządczej, nadzór nad wykonywaniem zadań wynikających z przyjętych zarządzeń Starosty oraz zapewnienie skutecznej i terminowej realizacji zadań w tym zakresie.
- Wykonywanie funkcji Koordynatora ds. Dostępności
- Biuro Rzeczy Znalezionych:
a) prowadzenie postępowań w sprawach odbierania zawiadomień o znalezieniu rzeczy,
b) prowadzenie postępowań w sprawach przyjmowania i przechowywania rzeczy znalezionych,
c) prowadzenie postępowań w sprawach poszukiwania osób uprawnionych do odbioru,
d) udzielanie wyjaśnień osobom zgłaszającym istnienie ich praw,
e) odpowiednie stosowanie przepisów dotyczących rzeczy znalezionych do innych, o których mowa w przepisach prawa,
f) przechowywanie rzeczy znalezionych w warunkach, o których mowa w przepisach prawa, w szczególności zapewniając bezpieczeństwo i trwałość oraz utrzymanie w należytym stanie,
g) współpraca w zakresie prowadzonych postępowań z właściwymi organami i jednostkami organizacyjnymi, o których mowa w przepisach prawa,
h) podejmowanie działań, zmierzających do przeniesienia prawa własności na Skarb Państwa, w przypadku nieodebrania rzeczy,
i) prowadzenie i publikowanie wykazu rzeczy znalezionych,
j) podejmowanie wszelkich działań, wynikających z przepisów prawa, mających na celu właściwą realizację zadań w zakresie rzeczy znalezionych i prowadzenia Biura Rzeczy Znalezionych.